Returnera en produkt
Läs mer nedan för att ta reda på om din beställning kan returneras och hur detta går till.
1. Kan din beställning returneras?
Vi ställer vissa krav för att godkänna returer. Se till att ALLA villkor är uppfyllda, annars riskerar du att din retur inte godkänns och att du inte får tillbaka köpesumman.
- En produkt som returneras måste vara i samma skick som när den köptes. Vi kan inte ta emot produkter som visar tecken på omfattande användning eller har synliga skador.
- Du kan returnera varan inom 30 dagar efter att den levererades.
- Vi önskar att du sparar förpackningen och returnerar även denna.
Om dessa tre punkter är uppfyllda kan du kontakta oss för att anmäla din retur.
2. Meddela oss
För att skicka en beställning i retur till oss börjar du med att skicka ett e-postmeddelande till support@hyperious.se. KOM IHÅG: Använd telefonnummer på returen så att spårningsnumret registreras:
Inkludera ditt namn och ordernummer. Vi vill gärna också höra varför du önskar returnera. Detta hjälper oss att förbättra oss.
3. Fyll i ångerrättsformuläret
Ångerrättsformuläret fylls i och läggs med i din retur. Därefter fyller du i detaljerna och bifogar dem med retursändningen. (Om du inte har en skrivare kan du även skicka oss det ifyllda formuläret digitalt via e-post, men det är viktigt att du identifierar returen med ordernummer, e-post eller telefonnummer.)
4. Skicka beställningen i retur!
När alla tidigare steg är gjorda och du har fått en bekräftelse från oss via e-post kan du skicka din retur.
Använd gärna förpackningen som produkten levererades i (och spara på miljön), men kom ihåg att ta bort den gamla fraktetiketten för att undvika förvirring.
Du kan beställa sändning på Posten.se och lämna in på Post i Butik, eller packa din beställning och få hjälp med resten på Post i Butik. Returer tillsammans med formuläret skickas tillsammans.
När du returnerar/byter varan är du ansvarig för produkten tills den har överlämnats till oss.