Retur, ångerrätt & garanti

Retur, ångerrätt & garanti


Retur av varor


Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp kan du enkelt returnera varan till oss och få pengarna tillbaka, minus en eventuell returavgift. Du har ångerrätt i 45 dagar från det datum du beställde produkten. Efter denna period är det inte möjligt att returnera produkten.


Så här gör du en retur:

1. Anmäl din retur via vår kundtjänstportal

2. Vi skickar dig en bekräftelse och instruktioner via e-post

3. Kom ihåg att du måste returnera varorna inom 45 dagar från att du beställde dem

Du får pengarna tillbaka senast 14 dagar efter att vi mottagit din retur.


Om du vill returnera flera produkter, till exempel kläder och en studsmatta (över 20 kg), är det alltid den dyraste returavgiften som debiteras. Det är du som kund som ansvarar för att dina returnerade varor når oss. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar det från ditt postställe och be om ett kvitto.


Om du inte betalar returfrakten själv dras en returavgift automatiskt från ditt återbetalningsbelopp. Om du ångrar ditt köp och vill returnera hela beställningen ska du kontakta kundtjänst inom 45 dagar efter att du beställde, och informera om att du vill utnyttja ångerrätten. Returfrakt: Kostnaden för returfrakt måste alltid betalas vid retur, även om du ångrar ditt köp. Om du har en obetald faktura för din beställning är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatumet. Detta gör du på Klarna.se eller genom att ringa Klarna på 08-120 120 10.


Om varan är skadad, om du inte har fått en retursedel eller om du har andra frågor kan du alltid kontakta oss via vår kundtjänstportal.


Byta en produkt

Om du vill byta din vara till en annan storlek, färg eller modell ska du returnera varan enligt instruktionerna ovan och göra en ny beställning på den vara du önskar. När vi har hanterat din retur får du pengarna tillbaka, minus returfrakt. Se ovan för returvillkor och priser för returfrakt.


Om du vid köptillfället har använt en rabattkod, mängdrabatt eller liknande måste du kontakta kundtjänst för att få kompensation, så att du kan beställa på nytt.


14 dagars ångerrätt


När du handlar hos Hyperious.se har du rätt att öppna och prova din vara. Ångerrätten gäller dock inte för hygienprodukter. En avgift kan dras av från din återbetalning om varan returneras i skadat skick. Läs mer om detta nedan.


Om du ångrar ditt köp kan du returnera varan och få pengarna tillbaka. Enligt köplagen erbjuder Hyperious.se 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller från och med den dag du mottar paketet.


Hygienprodukter


Ångerrätten gäller inte för produkter som inte kan säljas på nytt av hälso- eller hygienmässiga skäl. Detta inkluderar till exempel bröstpumpar, maskiner för modersmjölksersättning, kosmetiska produkter, underkläder osv. Ångerrätten gäller inte heller för produkter med begränsad hållbarhet eller produkter som klassificeras som färskvaror. Undantag ges vid retur av amnings-bh:ar, där bh:n har provats med amningsinlägg.


Vid retur av amnings-bh:ar, UV- och badkläder ber vi dig returnera varan i originalförpackning och i oförändrat skick. Detta innebär att varan ska vara oanvänd och att eventuella etiketter och förseglingar fortfarande ska vara intakta. Vid skadad eller förstörd originalförpackning kan en värdeminskning tillämpas, som bedöms från fall till fall.


Produkter i skadat skick


Om varan har använts mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktioner förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag, motsvarande det värdetapp som uppstått i samband med hanteringen av varan. Värdetappet bedöms från fall till fall. Varan måste alltså returneras i det skick den var i när den mottogs. Om varan inte returneras i oförändrat skick måste du omedelbart kontakta kundtjänst, som bedömer om en retur kan genomföras. Om varans originalförpackning saknas tillämpas en värdeminskning, som bedöms från fall till fall. Du har möjlighet att utnyttja detta inom 60 dagar från köpdatum.


365 dagars öppet köp vid obruten förpackning


Som kund hos Hyperious.se har du 365 dagars öppet köp på varor med obruten försegling. Förpackningen får inte vara skadad eller förstörd på något sätt. Om varor inte har en förpackning, men har levererats löst i ett paket, ska samtliga märken, klisterlappar, etiketter etc. fortfarande sitta kvar på varan. Varan ska returneras i helt oförändrat skick och får inte vara använd.


Reklamation


Hyperious.se säljer alla varor med 60 dagars garanti.
Om du vill göra en reklamation på din vara, kontakta vår kundtjänst. Du kommer då att bli ombedd att skicka en beskrivning av varans fel, tillsammans med tydliga bildbevis, så att vi kan hjälpa dig i processen.
Varugarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, det vill säga fel som fanns på varan vid leverans. Fabrikationsfel ska visas upp för och konstateras av Hyperious.se. Beroende på situationen kan du erbjudas gratis reparation, en ny vara eller ett avdrag på ursprungspriset. Varugarantin gäller inte om vi inte kan hitta något fel på produkten eller om du själv har orsakat skadan.